2017

Abbrechen
  • Fraunhofer ITWM, Raum Z03.07/8 / 9.3.2017 - 10.3.2017

    »Models and Methods of Robust Optimization«

    Robuste Optimierung
    © Foto ITWM

    Das Leistungszentrum Simulations- und Software-basierte Innovation veranstaltet einen zweitägigen Workshop. Unter der Überschrift »Models and Methods of Robust Optimization« beleuchten sechs Mathematiker in ihren Vorträgen jüngste Entwicklungen und Ergebnisse auf dem Gebiet der deterministischen und stochastischen robusten Optimierung.

    mehr Info
  • Fraunhofer-Institut für Techno- und Wirtschaftsmathematik ITWM / 4.7.2017 - 6.7.2017

    »Statistische Methoden in der Betriebsfestigkeit«

    Das Leistungszentrum Simulations- und Software-basierte Innovation veranstaltet ein dreitägiges Seminar mit Fokus auf statistischen Methoden in der Betriebsfestigkeit.

    mehr Info
  • Fraunhofer-Institut für Techno- und Wirtschaftsmathematik ITWM / 16.10.2017

    Tag der Verfahrenstechnik

    Tag der Verfahrenstechnik
    © Foto iStockphoto

    Der 3. Tag der Verfahrenstechnik 2017 soll Gelegenheit zum interdisziplinären Dialog zwischen den einzelnen Forschergruppen geben.

    mehr Info
  • Fraunhofer-Institut für Techno- und Wirtschaftsmathematik ITWM Fraunhofer-Platz 1, 67663 Kaiserslautern www.itwm.fraunhofer.de / 7.11.2017

    Technology Day on Geo-Referenced Analysis and Usage Simulation for Vehicle Development

    VMC GeoStatistics enables a vehicle independent analysis of different regions or routes. The focus is on properties of the road network including curves, altitudes, slopes, traffic signs, traffic, climate etc. This aims at comparing or ranking different markets with respect to their potential impact on durability, fuel consumption, and more general reliability properties, e. g., for electronic control units.

    mehr Info
  • Fraunhofer-Institut für Techno- und Wirtschaftsmathematik ITWM Fraunhofer-Platz 1, 67663 Kaiserslautern / 29.11.2017

    CDTire - Scalable Tire Model for Full Vehicle Simulations

    CDTire supports engineers in almost all analysis scenarios used in modern vehicle development processes from within Multi-Body-Simulation tools. Special focus on tire belt dynamics and interaction with 3D road surfaces accurately captures the vibrations in both amplitude and frequency behavior with additional capabilities in static and stationary tire behavior.

    mehr Info